Niet
toegekend

1952

Jan Campert-prijs
De Jan Campert-prijs werd in 1952 niet toegekend, net zomin als de Constantijn Huygens-prijs en de Vijverberg-prijs.

De stichting kende dit jaar uitsluitend bijzondere prijzen toe, aan Theun de Vries, Pierre H. Dubois, Maria Dermoût en mr. Abel Herzberg.

De prijzen werden vrijdagavond 19 december 1952 uitgereikt in de raadzaal in Den Haag, bij de aanvang van de ontvangst die het gemeentebestuur aanbood ter gelegenheid van de tweede conferentie der Nederlandse letteren.

In het Haags Gemeentemuseum zou op 21 december de tentoonstelling De Nederlandse letterkunde in honderd schrijvers openen. De tentoonstelling was samengesteld door een Belgisch-Nederlandse commissie. Tot 8 februari 1953 waren er van de ‘honderd belangrijkste schrijversfiguren uit Nederland en Vlaanderen’ onder meer ‘zeldzame middeleeuwse en andere manuscripten’ te zien.

De jury bestond uit F. Bordewijk, M. Nijhoff en J. Hulsker.

Word vriend van het museum en maak nieuwe tentoonstellingen mogelijk! Help het museum