29 september 2022

Gezocht: vrijwilligers voor LiteratuurLab

In het online museum LiteratuurLab op literatuurmuseum.nl brengen we grote en kleine verhalen over Nederlandse schrijvers en illustratoren tot leven aan de hand van de collectie van het Literatuurmuseum.

De site wordt doorlopend uitgebreid en aangevuld met nieuwe online tentoonstellingen, schrijversportretten en wekelijkse artikelen van hedendaagse schrijvers als Alma Mathijsen, Joost Oomen, Philip Huff, Roos van Rijswijk en Mohammed Benzakour.

Om de redactie van LiteratuurLab te ondersteunen zoeken we vrijwilligers met een achtergrond in de letteren en/of literatuurwetenschap. Werkzaamheden omvatten het doen van archiefonderzoek naar onderwerpen en schrijvers t.b.v. artikelen en online exposities, en het meedenken over en uitzoeken van interessant archiefmateriaal voor onze curatoren.

Je werkt op kantoor in het Literatuurmuseum/Kinderboekenmuseum in Den Haag en je ontvangt een vrijwilligersvergoeding.

Neem bij interesse of voor verdere informatie contact op met Jennie Barbier, projectleider LiteratuurLab: jennie.barbier@stichtingnll.nl.