6 juli 2017

Illustraties Ingrid & Dieter Schubert naar museum

Ingrid & Dieter Schubert hebben hun illustratiearchief, inclusief schetsen en voorstudies, overgedragen aan het Literatuurmuseum / Kinderboekenmuseum.

Het ‘koningspaar van het prentenboek’ is bekend van klassiekers als Platvoetje, Monkie en Woeste Willem. Hun werk wordt in diverse landen uitgeven en is vele malen bekroond.

Ter gelegenheid van de aanwinst brengt het Kinderboekenmuseum een ode aan Ingrid & Dieter Schubert en exposeert een keuze uit de aanwinst. De 76 originele illustraties tonen de ontwikkeling van deze twee begaafde tekenaars. Te zien is hoe ze van een zeer natuurgetrouwe manier van verbeelden overgaan tot een meer gestileerde vorm waarin de karakteristieken van de personages nog sterker naar voren komen. Bijzonder zijn de vele verwijzingen naar beroemde kunstwerken en andere visuele grapjes in het werk van de twee.

Ook de Zomertekenschool van het Kinderboekenmuseum staat in het teken van het tekenduo. He museum brengt de hele vakantie diverse inspirerende activiteiten, waaronder twee exclusieve tekenworkshops door Ingrid & Dieter Schubert.

De tentoonstelling Ingrid & Dieter Schubert – In beeld is te zien van 8 juli 2017 t/m 7 januari 2018.