6 juni 2022

Nieuw in de Raad van Toezicht van het Literatuurmuseum / Kinderboekenmuseum

Rashid Azimullah en Marjolein van Breemen zijn benoemd tot lid van de Raad van Toezicht van het Literatuurmuseum / Kinderboekenmuseum; de raad bestaat naast deze twee nieuwkomers uit Martijn David, Yra van Dijk, Martine Schaap en Koos van der Steenhoven.

Rashid Azimullah (1966), (co-)auteur van Gebakken Cloud en Goede RAAD voor Commissarissen, heeft als bedrijfskundig econoom tijdens zijn ruim 25-jarige carrière in binnen- en buitenland veel ervaring opgedaan als manager, directeur en bestuurder binnen de disciplines strategie, innovatie, marketing & sales, digitale transformatie en bedrijfsvoering. Momenteel is hij directeur-bestuurder van de Stichting Expertisecentrum Oefenen.nl. Deze stichting is een grote aanbieder van blended learning (online oefenmateriaal met werkboeken) voor (digitale) basisvaardigheden. Tevens is hij bestuurslid van Amerpodia van de Amsterdamse theaters De Rode Hoed, Felix Meritis en De Nieuwe Liefde.

Marjolein van Breemen (1975) is als adjunct-directeur Programma verbonden aan NEMO Science Museum. Zij is onder meer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de meerjarige strategie en het artistieke beleid, de collectie en de inhoudelijke programma’s. Als plaatsvervangend directeur maakt zij deel uit van een driekoppig directieteam. Zij is deskundig op het gebied van (familie)educatie, diversiteit & inclusie en heeft veel ervaring met cultureel ondernemen en met fondsenwerving. Ze heeft (inter)nationale bestuurservaring, o.a. als lid van de Ecsite board, the European Network of Science centers Museums.

Lees meer over het Literatuurmuseum / Kinderboekenmuseum