Stage evenementen

Het Literatuurmuseum/Kinderboekenmuseum is op zoek naar een enthousiaste stagiair voor de afdeling Evenementen. Iets voor jou?

Het museum

Het Literatuurmuseum/Kinderboekenmuseum is dé plek in Nederland waar kinderen en volwassenen op een inspirerende en prikkelende manier verhalen ontdekken, beleven en maken.

Het Literatuurmuseum/Kinderboekenmuseum valt onder de Stichting Nederlands Literatuurmuseum en Literatuurarchief (Stichting NLL). De organisatie heeft als missie de kracht van literatuur én de rijkdom van het Nederlands literaire erfgoed zichtbaar en voelbaar te maken. Vanuit die positie wil ze een zo breed mogelijk publiek literaire verhalen laten ontdekken, beleven en maken.

De stage

Voor de afdeling Publiekszaken en Tentoonstellingen is het Literatuurmuseum / Kinderboekenmuseum op zoek naar een stagiair die affiniteit heeft met het inhoudelijk ontwikkelen en organiseren van (educatieve) evenementen. Binnen de afdeling is de coördinator evenementen verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van commerciële en eigen (publieks)evenementen, die erop gericht zijn nieuwe en huidige doelgroepen aan te trekken.

Vanuit de organisatie worden er voor beide musea gemiddeld 50 evenementen per jaar uitgevoerd. Dit varieert van vakantieprogramma’s tot participatie aan festivals, openingen van tentoonstellingen, boekpresentaties en campagnes rondom Museumweekend, Museumnacht, Boekenweek en Kinderboekenweek. De stagiair zal de coördinator communicatie en evenementen ondersteunen bij een aantal geselecteerde projecten.

Taken

• De student heeft een assisterende rol bij (commerciële) evenementen die in het museum plaatsvinden. Dit kan variëren van het coördineren van voorstellingen, het begeleiden van verjaardagsfeestjes etc.

• Elke schoolvakantie worden er speciale programma’s ontwikkeld met leuke activiteiten voor bezoekers. Het gaat hier om het ontwikkelen en uitvoeren van deze programma’s.

Jouw profiel

• Aantoonbare affiniteit met kinderen

• Aanpakker en organisatietalent

• Sociaal, klantgericht en zelfstandig

• Affiniteit met (jeugd)literatuur

• Bereidheid om in het weekend te werken

Stagevergoeding

Voor de stage ben je minimaal 3 maanden beschikbaar (32 uur per week). Je ontvangt een maandelijkse vergoeding van € 150. Er is geen reiskostenvergoeding beschikbaar, het museum gaat uit van bezit OV-jaarkaart. Je werkt op kantoor in het Literatuurmuseum/Kinderboekenmuseum in Den Haag.

Interesse?

Stuur een motivatiebrief en CV naar info@literatuurmuseum.nl. Heb je verder nog vragen? Neem dan telefonisch contact op via 070-333 9666.