6 november 2022

De mooiste vis 30 jaar!

Op zondag 6 november viert De mooiste vis van de zee zijn 30ste verjaardag! Uitgeverij De Vier Windstreken viert dit in het museum. Vier jij dit geweldige feest met ons mee?

Iedere bezoeker ontvangt bij binnenkomst een gratis Pixi-boekje van De mooiste vis van de zee. Ook kun je natuurlijk de rest van het museum ontdekken!

Vertelvoorstelling
De Verhalendame vertelt de mooiste verhalen die zijn geïnspireerd op het nieuwe prentenboek De mooiste vis van de zee gelooft niet alles.
Tijden: 11.00 uur en 14.00 uur
Leeftijd: 2+

Schminken
Laat je schminken en krijg de mooiste vis, mét glinsterschubben natuurlijk, op je gezicht, of kies voor een ander zeedier.
Tijd: 10.00-15.00 uur

Jouw eigen mooiste vis
Knutsel jouw eigen mooiste vis in het Verhalenlab. Deze mag natuurlijk mee naar huis, maar je mag je mooiste vis ook ophangen in het Verhalenlab.
Tijd: hele dag

Voorleestent
Bezoek de Voorleestent en dwaal mee met de avonturen van Regenboog in de boekenserie De mooiste vis
Tijd: hele dag

Dit evenement is gratis op vertoon van een entreebewijs voor het museum. Koop je kaartjes hier.

Over De mooiste vis

Het eerste boek van Marcus Pfister was Luie uil. Toen hij op een dag bezig was om een nieuw verhaal te bedenken, lag dit boek negentig graden gedraaid op zijn bureau. Op die manier leek het wel een beetje op een vis. Pfister begon te schetsen en zo werd de steenuil een vis, die de wereld veroverde!