Gezocht: Coördinator Marketing, Communicatie en Evenementen

Ben jij de nieuwe Coördinator Marketing, Communicatie en Evenementen van het Literatuurmuseum/ Kinderboekenmuseum?

Het is een unieke en bijzondere tijd voor het Literatuurmuseum/ Kinderboekenmuseum: eind 2027 vertrekt het uit Den Haag om zijn deuren te openen in het iconische pand Magazijn De Zon in hartje Utrecht. De komende jaren is het museum nog volop actief op de huidige locatie. In dezelfde tijd bouwt het in Utrecht aan een bruisend en innovatief familiemuseum, waarbij het museum zijn verhuizing aangrijpt zich te vernieuwen en zijn publiek te vergroten en verbreden. De coördinator Marketing, Communicatie en Evenementen speelt hierbij een belangrijke rol.

 

Wat ga je doen? 
 

Als coördinator Marketing, Communicatie en Evenementen draag je in belangrijke mate bij aan de groei en positionering van het Literatuurmuseum/Kinderboekenmuseum, zowel op de huidige locatie als in Utrecht. Je:

 

  • zorgt voor de ontwikkeling en realisatie van de marketing- en communicatieplannen;

  • adviseert over de (door)ontwikkeling van het publieksbereik;

  • bent verantwoordelijk voor merkidentiteit en naamsbekendheid;

  • zorgt voor de ontwikkeling en realisatie van het programma van evenementen, waaronder de prijsuitreikingen waarvoor het museum verantwoordelijk is;

  • bent datagedreven, analyseert (online) bezoekcijfers en houdt de trends en marktontwikkelingen bij;

  • onderhoudt en legt nieuwe contacten met externe partijen en stakeholders

 

Deze vacature is echt iets voor jou, want je: 

 

  • beschikt over aantoonbare ervaring op het gebied van marketing, communicatie en evenementen, waarbij je goed op de hoogte bent van relevante ontwikkelingen in dit vakgebied;

  • bent strategisch sterk en communiceert makkelijk met verschillende externe partners, zoals auteurs, illustratoren, culturele instellingen en bureaus;

  • bent energiek en hebt een hands-on mentaliteit;

  • kan snel schakelen en in het grotere geheel verlies je de details niet uit het oog; 

  • bent sterk in het bewaken van budgetten en planningen, en bent in staat overzicht te houden; 

  • hebt affiniteit met de missie en visie, en de doelstellingen van het museum; 

  • beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en beheerst de Nederlandse taal uitstekend in woord en geschrift.

 

Waar kom je te werken?


In het Literatuurmuseum/Kinderboekenmuseum ontdek, beleef en maak je de mooiste verhalen. Het is een familiemuseum waar je verhaalfiguren ontmoet, literaire games speelt en waar je uitgedaagd wordt je fantasie te gebruiken. Daarnaast is dit ook de plaats waar het nationaal literair erfgoed bewaard wordt. Het museum stelt zijn archief beschikbaar voor onderzoek en ook dankzij het online museum LiteratuurLab maken nieuwe generaties kennis met ons literaire verleden.

 

Daarnaast organiseert het museum de toekenning en de uitreiking van de belangrijkste literaire (oeuvre)prijzen van Nederland. Jaarlijks trekt het circa 150.000 bezoekers.

 

Team


Je maakt deel uit van de afdeling Publiekszaken & Tentoonstellingen en legt direct verantwoording af aan het hoofd van deze afdeling. Je stuurt de medewerker Marketing, Communicatie en Evenementen aan. Daarbij werk je nauw samen met de projectleider LiteratuurLab op het gebied van digitale communicatie en social media, en met de coördinator Educatie op het gebied van onderwijsmarketing.

 

Dit bieden we je:

 

  • Een maandsalaris van € 3.346 tot € 4.348 bruto per maand op basis van 36 uur, conform schaal 9. 

  • Museum cao (afhankelijk van opleiding en ervaring).

  • Een vakantietoeslag van 8% en een eindejaarsuitkering van 3,4%. 

  • Volledige vergoeding van de reiskosten woon-werkverkeer. 

  • Het gaat om een contract voor 32 uur per week. 

  • Een arbeidsovereenkomst voor een jaar met de mogelijkheid tot verlenging.

 

Diversiteit en Inclusie


Wij geloven in gelijke kansen voor iedereen, ongeacht achtergrond, geslacht of etniciteit. Het museum streeft naar een inclusieve en diverse werkomgeving, waarin iedereen zich welkom en gewaardeerd voelt. 

 

Procedure 


Ben je geïnteresseerd? Wij ontvangen jouw sollicitatie graag uiterlijk 9 februari 2025 via HR@stichtingnll.nl t.a.v. Jaimy Schutte (P&O-adviseur). 


Heb je vragen over het sollicitatieproces of de vacature? Neem dan contact op met Jaimy Schutte (P&O-adviseur) via telefoonnummer 06 - 43 62 94 41.
De eerste gesprekken vinden plaats op maandag 17 en dinsdag 18 februari 2025.


De functie wordt gelijktijdig intern en extern uitgezet. Interne kandidaten hebben bij gelijke geschiktheid voorrang op externe kandidaten. 


Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.