Vrijwilligers educatie

Het museum is per direct op zoek naar enthousiaste vrijwilligers die het museum willen helpen bij de verschillende museumlessen.

Achtergrond:

In het Literatuurmuseum/Kinderboekenmuseum ontdekken, beleven en maken leerlingen de mooiste verhalen. Leren, beleven en doen staan in het museum centraal. Alle tentoonstellingen en workshops van het museum stimuleren de eigen fantasie en wakkeren plezier in lezen en creatief schrijven aan.

Het museum heeft een divers lesprogramma voor het primair onderwijs, voortgezet onderwijs, mbo en hbo. De lessen voor het onderwijs sluiten aan bij de tentoonstellingen; zoals Ik ben Kikker mee, ABC met de dieren mee, De eigenwijze kinderen van Annie MG Schmidt, Papiria en Back Street. Daarnaast worden regelmatig themalessen aangeboden.

De organisatie vraagt:

Het museum is per direct op zoek naar enthousiaste vrijwilligers die het museum willen helpen bij de verschillende lessen. Wij zoeken iemand, die woonachtig is in Den Haag of directe omgeving. Samen met een museumdocent ontvang je de klassen en begeleid je de leerlingen tijdens de lessen. Ben je bekend met het begeleiden van kinderen en in staat om orde te houden? Heb je affiniteit met (jeugd)literatuur? Dan zoeken we jou.

De organisatie biedt:

Leuke en inspirerende werkomgeving, een vrijwilligersvergoeding en veel blije kinderen en leerkrachten.

Werktijden:

In overleg. Afhankelijk van beschikbaarheid en lesplanning, vooral doordeweeks.

Activiteitensoort:

Onderwijsassistent

Interesse?

Wanneer u geïnteresseerd bent in de functie, kunt u uw motivatiebrief met CV per mail sturen aan Anouk van Dijk, coördinator educatie: anouk.vandijk@stichtingnll.nl. Nadere informatie kunt u van maandag t/m donderdag inwinnen bij Anouk van Dijk via 070-3339666.