Blij, boos, bang met Kikker

Ontdek allerlei emoties met Kikker en zijn vriendjes in deze interactieve museumles.

Voor groep 1/2

Aantal

max. 30 leerlingen

1 begeleider op 5 kinderen

75 minuten

€4,00 per leerling

Voorbereiding

Geadviseerd wordt vooraf een boek over Kikker met de klas te lezen, vooral als de kinderen Kikker nog niet kennen.

In de vrolijke tentoonstelling Ik ben Kikker, naar de boeken van Max Velthuijs, komt de wereld van Kikker tot leven: leerlingen kunnen schatgraven met Beertje en Kikker, zagen en schilderen met Rat en met Varkentje bakken ze een heerlijke taart. Na het bezoek aan de tentoonstelling gaan de leerlingen in de educatieruimte aan de slag met allerlei verschillende emoties die aan bod komen in de Kikker-verhalen. Grote gevoelens worden besproken én zelf uitgebeeld.

Doelstellingen les:

De beginnende geletterdheid wordt spelenderwijs gestimuleerd en de leerling ontdekt, beleeft en maakt zelf verhalen. De leerling leert emoties in verhalen herkennen en welk gedrag de emoties met zich meebrengen. De les sluit aan bij de kerndoelen Nederlands en kunstzinnige oriëntatie.

Vooraf reserveren is noodzakelijk voor de educatieve programma's!

Voor meer informatie en reserveringen kunt u contact opnemen via groepsbezoek@kinderboekenmuseum.nl of 070 - 333 9631.

This programme is also available in English